post

Hvad et ordspil! Det kan først vises på den måde, men jeg forsikre dem, i den virkelige verden, det er en absolut sandt sætning, som du skal huske og gentage dagligt.
Virkeligheden kan undertiden forvirre vores sanser. Vi har alle været underholdt eller forvirret af optiske illusioner om at narre vores øjne til at se ting, som ikke måske ligefrem være der. Vi har været vidne til en bugtaler kaste hans stemme eller gøre lyde viser sig at være udgået fra en bestemt kilde, fjernt fra hvor vi kunne have forventet. Har du haft oplevelsen hvor du var ikke visse hvis noget var enten meget varmt eller koldt til din touch? Mens de rejser gennem et bjergrigt område, er du altid sikker om du går op eller ned en skråning? Hvis du lugte asparges mens tygge grønne bønner, vil du helt sikkert tro, at du spiser asparges. Pointen er, at det er helt muligt at narre vores sanser.
SÃ¥ hvad er ægte? I hit-filmen Forrest Gump, ville du have “svoret ved ed” Løjtnant Dan havde ingen ben, at vi alle kender, kære skuespiller Gary Sinise faktisk har to. SÃ¥ hvis hvad der synes at være virkelighed faktisk ikke rigtig, hvad er? Vores opfattelse af virkeligheden er faktisk virkeligt for os.
Perception er faktisk vigtigere end virkelighed i mange tilfælde. I en verden af erhvervslivet er navnlig markedsføring og reklame, opfattelsen virkeligheden. Marketingfolk bruger store summer til at ændre din opfattelse af deres produkt. Deres mål er du mener deres reklame at være reel og i sidste ende lokke dig til at købe deres produkt, opfatte, at det er rigtigt for dig.
I det aktive område levere overlegen kundeservice, er opfattelsen af et problem som kunden ofte meget anderledes end de faktiske omstændigheder kan beskrive. Professionel kunde service specialist skal aktivt lytte for at intelligent skelne hvad kunden rent faktisk siger, uanset ønsker fakta i sagen er. Ofte, kan en anspændt situation blive spredt af blot at være følsomme over for kundernes synspunkt og opfattelsen af spørgsmålene, og derefter foreslå løsninger baseret på disse opfattelser. Ufølsomhed og ligegyldighed vil fan flamme af kunden vrede og eventuelt føre til en tabt kunde.
Bevidsthed om de faktiske omstændigheder er nødvendig men følsomhed over for kundernes opfattelse er kritisk. Fremskynde din lytter og læring færdigheder. Lyt nøje til hvad kunden virkelig fortæller dig, og derefter handle. Lægge mere vægt på kundernes opfattelse vil supercharge din kunde service omdømme og efterfølgende salgstal.
Copyright 2005 Daniel Sitter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *